Co powinieneś wiedzieć o - Rodzaje i składniki wynagrodzeń
Z punktu widzenia pracodawcy wynagrodzenia dzielą się na:
wynagrodzenia osobowe ? wynikające z tytułu umowy o pracę,
wynagrodzenia bezosobowe ? wynikające z tytułu umowy o dzieło, zlecenia lub agencyjnej.
Na wynagrodzenia osobowe składają się:
wynagrodzenie zasadnicze,
dopłaty (premie, wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych, dodatek stażowy, dodatek funkcyjny, dodatek za pracę w warunkach szkodliwych itp.),
płace uzupełniające (za czas nieprzepracowany np. wynagrodzenie za czas choroby),
ekwiwalenty za niewykorzystany urlop.
Do wynagrodzeń nie zalicza się w rozumieniu przepisów:
świadczeń wypłacanych ze środków ZUS,
ekwiwalentów (np. za odzież roboczą, używanie własnych samochodów itp.),
kosztów podróży służbowych,
wypłat z tytułu projektów wynalazczych i racjonalizatorskich.
Źródło:
Warto wiedziec - zarządzanie czasem
Zarządzanie czasem ? planowe i systematyczne wykonywanie zadań, zmierzające do osiągnięcia celów.
Zarządzanie czasem obejmuje procesy wymagane dla zapewnienia osiągnięcia celów we właściwym czasie. Obszar ten obejmuje:
Wyznaczanie celów ? identyfikacja działań, które muszą zostać wykonane dla osiągnięcia celów
Planowanie ? estymowanie czasu potrzebnego dla wykonania poszczególnych działań
Podejmowanie decyzji o sposobie realizacji zadań
Realizacja ? stworzenie harmonogramu działań dla wykonywanych czynności, analizowanie kolejności działań, czasów trwania oraz wymaganych zasobów
Monitorowanie ? kontrolowanie osiągniętych wyników i ewentualna korekta celów
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zarz%C4%85dzanie_czasem
Wirtualne biuro ? prosty sposób na kontrolę spraw administracyjnych
Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii pojawiło się na rynku wiele nowych działalności, które mogą pomóc w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Do jednej z takich usług należy na pewno wirtualne biuro. Jest to prosty i skuteczny sposób na efektywne zarządzanie administracją. Dzięki wirtualnemu biuru możemy nie tylko zapewnić selekcję przychodzącej do nas poczty, ale także uzyskać dostęp do uporządkowanych informacji. Warto więc zainteresować się taką działalnością, jeśli chcemy nie tylko zapanować nad przychodzącą do nas korespondencją, ale również i oszczędzić co nieco na przykład na wynajmie lokalu użytkowego czy pracy sekretarki i innych osób zatrudnionych w administracyjnych działach firmy.