Naprawa samochodu a regularny serwis

owiednie klucze odpowiednio do zawartości licznika. W praktyce w strukturze znajduje się od 16 do 256 przełączników, a rezystorów zawsze o jeden mniej. Jeśli wszystkie rezystory składowe są jednakowe, uzyskuje się potencjometr o c

Naprawa samochodu a regularny serwis

Zasada działania potencjometru

Współczesny potencjometr cyfrowy jest w rzeczywistości zespołem wielu (np. 100) rezystorów i przełączników CMOS. Logiczne układy sterujące włączają odpowiednie klucze odpowiednio do zawartości licznika. W praktyce w strukturze znajduje się od 16 do 256 przełączników, a rezystorów zawsze o jeden mniej. Jeśli wszystkie rezystory składowe są jednakowe, uzyskuje się potencjometr o charakterystyce liniowej. Do regulacji głośności w urządzeniach audio lepiej nadają się układy, w których rezystory mają różne wartości, a wypadkowa charakterystyka regulacji ma charakter logarytmiczny (ściślej wykładniczy).

Przewaga układu cyfrowego nad tradycyjnym potencjometrem, polega na braku jakichkolwiek trzasków, zakłóceń lub szumów charakterystycznych dla potencjometrów mechanicznych, szczególnie tych tanich, o nie najlepszej jakości. Ponadto potencjometr cyfrowy zapewnia idealną powtarzalność ustawień, jednak za cenę ograniczenia płynności regulacji do skończonej liczby kroków.

Układ potencjometru cyfrowego znajduje zastosowanie w sprzęcie audio, takim jak wzmacniacze lub miksery.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Co zrobić, gdy zepsuje się samochód?

Usterka w samochodzie? Wielu z nas z pewnością potrafi samodzielnie radzić sobie z takimi problemami. Czy jednak zawsze będzie to dobre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często spowodujemy sobie więcej strat, niż korzyści, a przecież każdemu z nas chodzi o oszczędność czasu i pieniędzy. Gdy więc zepsuje się nam samochód, o wiele lepiej i bezpieczniej będzie oddać go do naprawy w sprawdzonym warsztacie, który zapewni nam najwyższa jakość usług oraz sprawną naprawę. Dzięki temu często unikniemy wielu kłopotów, a dodatkowo szybko będziemy mogli cieszyć się naszym autem, które pozwala nam zwiększać swobodę.


Parę słów wyjaśnienia - silnik czterosuwowy

Silnik czterosuwowy ? silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym wykorzystywany w samochodach, ciężarówkach, motocyklach oraz wielu innych maszynach. Nazwa odnosi się do czterech faz działania:

wpływu powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej,
sprężenia,
pracy,
wydmuchu spalin.

Cykl obejmuje dwa obroty wału korbowego, co jest równoważne czterem ruchom posuwisto-zwrotnym tłoka w jednym cyklu roboczym. Ponieważ suw pracy przypada na dwa obroty wału korbowego silnik czterosuwowy teoretycznie ma dwukrotnie mniejszą moc niż silnik dwusuwowy, gdzie praca użyteczna przypada na jeden obrót wału korbowego. W praktyce jednak dobra wymiana ładunku, wyższe ciśnienie sprężania sprawiają, że moc ta jest niewiele mniejsza niż w dwusuwie.

Silnik czterosuwowy ma zawsze zawory (wyjątkiem jest silnik z rozrządem tulejowym - spotykany dziś sporadycznie), przez co wymaga rozrządu - w efekcie jego konstrukcja jest bardziej złożona niż silnika dwusuwowego. Silnik czterosuwowy nie wykazuje strat w paliwie (z uwagi na rozrząd zaworowy) i łatwiej niż silnik dwusuwowy spełnia normy czystości spalin. Stąd obecnie zdecydowana większość spalinowych silników tłokowych pracuje w obiegu czterosuwowym - wyjątkiem są silniki najmniejsze (silniki modelarskie, do motorowerów, najmniejszych skuterów, jak i silniki największe (np. wodzikowe do napędu statków, do napędu niektórych spalinowozów) - gdzie dominuje obieg dwusuwowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy



© 2019 http://torty-dla-dzieci.waw.pl/